ارتباط با ما 02155406037

مالکان و کاربران گرامی دروگر نیشکر هاروستر ۷۰۰۰

زمان مطالعه: 6 دقیقه نمایندگی Austoft , Case IH  قطعات یدکی تاییدشده (اصلی) را به شما عرضه می کند. نمایندگی های ما دارای تعمیرکاران ماهر و خبره ای میباشند که آموزش های فنی لازم را دیده اند و بهترین روشهای اجرایی را برای سرویس و نگهداری و تعمیرات دروگر نیشکر را به شما ارایه می کنند.   پلاک شناسایی شماره ...

6 دقیقه
0 دیدگاه
مدیریت سایت
زمان مطالعه: 6 دقیقه

نمایندگی Austoft , Case IH  قطعات یدکی تاییدشده (اصلی) را به شما عرضه می کند.
نمایندگی های ما دارای تعمیرکاران ماهر و خبره ای میباشند که آموزش های فنی لازم را دیده اند و بهترین روشهای اجرایی را برای سرویس و نگهداری و تعمیرات دروگر نیشکر را به شما ارایه می کنند.

 

پلاک شناسایی شماره سریال و مشخصات محصول:

پلاک مشخصات محصول در سمت چپ دروگر نیشکر ، در قسمت جلوی محفظه موتور نصب گردیده است.
این شماره ها برای سفارش قطعات یدکی از نمایندگی مورد نیاز است.

محل قرار گرفتن شماره شناسایی محصول

نکات ایمنی مربوط به دروگر نیشکر هاروستر ۷۰۰۰

آگاهی شما از امور ایمنی و سلامتی خود و دیگران با شاخص میزان بهره وری، بازدهی و سرویس ماشین اندازه گیری میشود. بنابراین با موقعیت و عملکرد اجزا دروگر نیشکر و با روش های راهبردی کنترل ها بخوبی آشنا شوید. وپس ازآن به راه اندازی و تحریک کنترل ها اقدام کنید.
توجه داشته باشید که این موارد (بازرسی صحت عملکرد کنترل ها) باید درمحوطه های امن انجام گیرد وسپس دروگر نیشکر به موقعیت کاری منتقل شود.

موقعیت قرارگیری کنترل ها

محدوده عملکرد تجهیزات را مد نظر داشته باشید.

  1. قبل از راه اندازی دروگر نیشکر (هاروستر) نسبت به وضعیت سرعت، ترمزها ، فرمان ، پایداری مطمئن شویدو شاخص های بارگذاری هر مکانیزم را مورد توجه قرار دهید.
  2. اطلاعات ایمنی که در این راهنما آمده است جایگزین توصیه های ایمنی رسمی استاندارد و مدونی که مشمول قوانین بیمه وهمچنین قوانین محلی نخواهد شد. از نصب تجهیزات ایمنی صحیح که مطابق مقررات و قوانین محلی طراحی شده اند اطمینان حاصل کنید.
  3. شرکت Case , Austoft ، IH  برای حفظ سلامتی شما تلاش مستمر می نمایید و دروگرهایی ارایه می کند که دارای ضریب حفاظتی و ایمنی بالا می باشند. توجه به قوانین فوق الذکر، کاربری امن و مطمئن دروگر را افزایش می دهد.

مقررات ایمنی

فقط هنگامی کنترل ها را فعال کنید که روی صندلی نشسته باشید.

یکی از حوادث منجر به مرگ افراد، سقوط آنها از روی دروگر نیشکر (هاروستر) و عبور ماشین از روی آنها می باشد.
وقتی که دروگر نیشکر (هاروستر) در حال انجام کار است، به جز راننده، اجازه ندهید اشخاص متفرقه سوار شوند.

 

مهم: در هنگام حرکت در مسافت های طولانی با دروگر نیشکر چرخ لاستیکی مدل A7000 راننده بایستی در هر ۲۰ الی ۳۰ دقیقه توقف نموده و فرمان را چند بار کاملاً به سمت مجددا همراستا و تنظیم (Toe- in) چپ و راست چرخانده تا زاویه دهانه چرخ های جلو شوند.

سرعت حرکت باید به نحوی باشد که کنترل کامل دروگر نیشکر و پایداری آن همیشه حفظ گردد.در هنگام حرکت در نزدیکی کانالها، خاکریزها و گودال ها دقت کافی داشته باشید .هنگام حرکت در سراشیبی و یا جاده های لغزنده و سنگلاخ و در سر پیچ ها سرعت خود را کاهش دهید.

  • حرکت ماشین های کندرو در بزرگراه های پررفت و آمد که تردد با سرعت بالا در آنها انجام می گیرد، همچنین فعالیت کاری آنها در کناره جاده می تواند موجب بروز حوادث منجر به مرگ افراد گردد.
    در هنگام حرکت در جاده ها همیشه از چراغ های فلاشر، و سایر علائم ترافیک جاده ای (ویژه وسائط نقلیه سنگین وکند رو…..) استفاده کنید و مقررات رانندگی را کاملاً رعایت نمایید.
    ازکناره سمت راست جاده حرکت کنید و اجازه دهید که وسایل تندرو عبور کنند. قبل از دور زدن سرعت را کاهش داده و علامت دهید (ازچراغ راهنما استفاده کنید) همیشه از عملکرد مناسب ترمزها مطمئن شوید.
  • هرگز موتور هاروستر دروگر نیشکر را در محیط سربسته روشن نکنید . تحت هر گونه شرایطی تهویه مناسب هوا امری ضروری می باشد.
  • وقتی که حفاظهای دروگر نیشکر را برداشته اید هرگز آن را راه اندازی نکنید.
  • وقتی که سیستم خنک کننده موتور هاروستر (دروگر نیشکر) گرم است چنانچه درب رادیاتور را بردارید ممکن است آب داغ بیرون پاشیده شود.
    برای باز کردن درب رادیاتور ابتدا اجازه دهید تا سیستم خنک شده و سپس آن را یک مرحله باز نموده و صبر کنید تا فشار موجود در آن تخلیه شود. باز کردن سریع درب رادیاتور موجب بروز سوانح سوختگی خواهد شد.
  • پاشش و نشتی تحت فشار روغن هیدرولیک یا سوخت دیزل می تواند موجب سوراخ شدن پوست بدن و باعث عفونت و یا جراحت دیگری بشود.

برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار جانی قبل از باز کردن اتصالات خطوط سوخت یا روغن ابتدا فشار آنها را تخلیه کنید. قبل از تحت فشار قرار دادن مسیر مطمئن شوید که کلیه اتصالات محکم شده و اجزاء مربوطه در وضعیت مناسب قرار دارند. از دست خود برای بررسی نقاطی که گمان می کنید نشتی تحت فشار وجود دارد استفاده نکنید. از مقوا و یا میله چوبی برای این منظور استفاده کنید. چنانچه براثر نشتی روغن مجروح شده اید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

  • اتصال نادرست باتری به هنگام شارژ و یادر هنگام استفاده از باتری کمکی می تواند موجب انفجار باتری و خراب شدن اجز اء سیستم برقی گردد.
    قطب مثبت را به مثبت و قطب منفی را به منفی وصل کنید. تماس اسید باتری با پوست بدن و چشم موجب سوختگی و کور شدن میگردد و نفوذ آن بداخل بدن موجب مسمومیت شدید می شود.
  • توصیه می شود همیشه دو کپسول آتش نشانی در کابین هاروستر دروگر نیشکر نگهداری کنید. با طرز کار آنها آشنا شوید ، سرویس شارژ دوره ای آنها را به طور منظم انجام دهید، ازآماده بکار بودن آنها مطمئن شوید.
  • باتوجه به اینکه ضایعات پس از دروی نیشکر ( پوسته ساقه و برگها ) قابلیت اشتعال بالایی دارند و خطر آتش سوزی را افزایش میدهد. برای کاهش این خطر لازم است که مکرراً ضایعات جمع شده، از روی ماشین پاک شود.( مخصوصا اجزا داغ ماشین را ازاین بابت مرتبا بازرسی و بازدید کنید. همچنین چنانچه نشتی روغن و یا سوخت مشاهده می شود پیچ های مربوطه را سفت نموده و یا در صورت لزوم واشرها و اورینگ های آنها را تعویض کنید.
  • توصیه می شود برای اطمینان ازصحت عملکرد ، تجهیزات ایمنی هر هفته، بازدید وکنترل شوند:
  1. برای بررسی عملکرد صحیح سیستم محافظ، بدون اینکه کلید قطع کن اضطراری را فشار دهید، سپس سوئیچ اصلی را در حالت استارت قرار دهید در این وضعیت موتور نباید روشن شود، در غیر اینصورت ( اگر موتور روشن شد) تعمیرات ضروری تا حصول اطمینان از عملکرد درست تجهیزات ایمنی باید انجام شود.
  2.  به ترتیب (به نوبت ) تمامی سوئیچ های کنترل تجهیزات را در وضعیت روشن قرار داده و هربار سعی کنید که موتور را استارت بزنید.
    اگر دروگر نیشکر (در وضعیتی که هر یک از تجهیزات آن درگیر هستند) روشن شد، تا حصول اطمینان از عملکرد درست تجهیزات ایمنی تعمیرات ضروری باید انجام شود.
  • هنگامی که درحال سرویس و یا تعمیر دروگر نیشکر هستید (تعویض تیغه های بیس کاتر، تیغه های چاپر…..) و یا درصدد جوشکاری و تمیز کردن ماشین هستید، مطمئن شود که سوئیچ قطع کن باتری درحالت خاموش قرار گرفته باشد.
  • همیشه در حین کار و سرویس دروگر نیشکر ، لباس مناسب بپوشید.
  • همیشه دقت کنید که فضای کافی (خلاصی) بین الواتورو تاپر وجود داشته باشد.

پیشگیری از آتش سوزی یا انفجار

  • جرقه یا شعله می تواند سبب انفجار گاز هیدروژن و منفجر شدن باتری گردد.برای جلوگیری از انفجار به روش زیر عمل کنید.
  1. وقتی که اتصالات باطری را قطع می کنید ابتدا کابل منفی را قطع کنید و هنگامی که اتصالات را وصل می کنید کابل منفی را در انتهای کار وصل کنید (بعد از وصل کردن کابل مثبت)
  2. هنگامی که برای روشن کردن موتور هاروستر از کابل کمکی استفاده می کنید. مراحلی را که در این کتاب توضیح داده شده است رعایت کنید.
  3.  از برقراری اتصال کوتاه بین دو فطب باطری خودداری کنید.
  4. در نزدیکی باطری از انجام جوشکاری، سنگ زدن و کشیدن سیگار خودداری کنید.

  • جرقه های سیستم برقی و یا دود اگزوز می تواند موجب انفجار و یا آتش سوزی شوند. در صورت وجود گاز و غبارهای قابل انفجار در محل کار دستگاه، قبل از روشن کردن موتور هاروستر (دروگر نیشکر) به روش مناسبی گازهای قابل انفجار را تهویه نمایید.
  • سوخت دیزل می تواند موجب آتش سوزی و یا انفجار بشود هنگامی که موتور روشن است، یا در صورت توقف در نزدیکی آتش، یا در حال انجام جوشکاری و یا در حال سیگار کشیدن از سوخت گیری ماشین خودداری کنید.
  • برای تمیز کردن قطعات از پاک کننده های غیر قابل اشتعال استفاده کنید.

آتش سوزی می تواند موجب مصدومیت و یا مرگ افراد شود همیشه یک کپسول آتش خاموش کن در نزدیکی و یا در داخل ماشین داشته باشید و همچنین ازسرویس شدن کپسول مزبور اطمینان حاصل نمایید. چنانچه کپسول آتش خاموش کن را مورد استفاده قرار داده اید قبل از روشن کردن مجدد ماشین آن را شارژ و یا تعویض کنید.

  • هر روز شاخ و برگ ها و آشغال هایی را که روی ماشین و بویژه در اطراف موتور هاروستر (دروگر نیشکر) و اگزوز ریخته است تمیز کنید.
  • چنانچه ماشین دارای نشتی روغن، سوخت و یا سیستم هیدرولیک است قبل از روشن کردن موتور نشتی های مزبور را رفع عیب کنید.
  • سیستم خنک کننده را تمیز کنید و سطح مایع خنک کننده را در وضعیت مناسب قرار دهید.
  • از نگهداری مواد قابل اشتعال و یا پارچه های آلوده به روغن در داخل دروگر نیشکر خودداری کنید.
  • اتصالات سیستم برقی را از نظر شل شدن و یا فرسوده شدن بازدید کنید. قطعات خراب و یا شل شده را تعمیر و یا تعویض کنید.
  • قبل از انجام عملیات جوشکاری و یا استفاده از هوا برش ابتدا محل انجام تعمیرات را کاملاً تمیز کنید و مطمئن شوید که قطع کن باتری در حالت خاموش قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *