ارتباط با ما 02155406037

تشریح مدار و راهنمای کاربردی لودر ولوو

زمان مطالعه: 14 دقیقه تشریح مدار و راهنمای کاربردی لودر ولوو موتور لودر ولوو L90E موتور لودر ولوو L90E و لودر L120E : لودر ولوو L90E  دارای موتور Volvo D6 DLAE2 می باشد که هرکدام از اعداد و حروف معرف عنوانی هستند:   D: دیزل ۶: حجم موتور بر حسب لیتر D: طراحی موتور جهت ماشینهای راهسازی ( Version ...

14 دقیقه
0 دیدگاه
مدیریت سایت
زمان مطالعه: 14 دقیقه

تشریح مدار و راهنمای کاربردی لودر ولوو

موتور لودر ولوو L90E

موتور لودر ولوو L90E و لودر L120E :

لودر ولوو L90E  دارای موتور Volvo D6 DLAE2 می باشد که هرکدام از اعداد و حروف معرف عنوانی هستند:

موتور لودر ولوو L90E

 

D: دیزل

۶: حجم موتور بر حسب لیتر

D: طراحی موتور جهت ماشینهای راهسازی ( Version Of basic engine )

L: برای بخش لودر ( Leader engine )

A: نشان دهنده سری که موتور روی آن قرار دارد ( Version of this loader engine )

E2: دستورالعمل میزان استاندارد آلودگی که روی ماشین های دیگر از جمله اتوبوس مشاهده می گردد .

موتور لودر ولوو L90E دارای قطر سیلندر ۹۸mm می باشد. توان این موتور ۱۹۰۰rpm به طور ناخالص ۱۶۴ اسب بخار و به طور خالص ۱۶۲ اسب بخار است.حداقل دور موتور ۶۵۸±۲۵rpm و حداکثر دور آن ۲۳۷۵rpm±۲۵ .لقی سوپاپ ها در حالت سرد موتور برای سوپاپ هوا ۰.۳mm و برای سوپاپ دود ۰.۵mm است.

لودر ولوو L120E دارای موتور D7DLAE2 با قطر سیلندر ۱۰۸mm و و حجم موتور ۷.۱ لیتری می باشد.

موتور لودر ولوو L120E

توان موتور لودر ولوو ۱۸۰۰ دور در دقیقه به طور ناخالص ۲۲۴ اسب بخار و به طور خالص ۲۲۲ اسب بخار می باشد.حداقل دور موتور و حداکثر دور ۷۸۰ ± ۵۰rpm لقی سوپاپها در حالت سرد برای سوپاپ هوا موتور ۰.۳mm و برای سوپاپ دود ۰.۵mm است.

این موتورها آب خنک ، ۴ زمانه ۶ سیلندر خطی و مجهز به واحد الکتریکی سوخت ، دارای توربوشارژر و اینترکولر بوده و مجهز به هواکش روغنی می باشد و هوای ورودی در سه مرحله تمیز می گردد :

  • فیلتر اولیه
  • فیلتر اصلی
  • فیلتر ثانویه

اینتر کولر لودر ولوو

در لودرهای ولوو سری E موتور مجهز به مجموعه ای از پمپ های الکتریکی می باشد که در گوشه بالای پیستون ها قرار گرفته است و از طریق میل بادامک ها و یک مجموعه الکتریکی موتور ( E – ECU ) کنترل می شود.

میل سوپاپ لودر ولوو

در قسمتهای مختلف موتور لودر ولوو سنسورهایی نصب شده که اطلاعات قسمتهای گوناگون را به E- ECU می فرستند . این سنسورها عبارتند از:

  1. سنسور دور موتور ( دور میل سوپاپ ) SE2703
  2. سنسور دمای آب SE2606
  3. سنسور فشار هوا SE2508
  4. سنسور دمای شارژ هوا SE2507
  5. سنسور دمای سوخت SE2306
  6. سنسور دور موتور ( دور میل لنگ ) SE2701
  7. سنسور فشار روغن موتور SE2203

سنسور موتور لودر ولوو

سر سیلندر آنها یکپارچه بوده و تمام سیلندرها را پوشش می دهد . هر سیلندر دارای ۲ سوپاپ می باشد. گاز دادن به موتور توسط پدال گاز به صورت برقی انجام می پذیرد. جهت چرخش موتور خلاف عقربه های ساعت است که از انتهای فلایویل رویت می گردد ترتیب احتراق در آنها نیز به صورت ۱۵۳۶۲۴ است.

شرح موتور :
در این موتورها شماره سریال موتور در پلاک شناسایی روی بدنه سیلندر و روی درپوش سوپاپ حک شده است که بر ای سفارش قطعات یدکی درج موتور دستگاه و شماره سریال آن ضروری است . شماره گذاری سیلندرها باالحاق شماره ۱ به نزدیکترین سیلندر به فلایویل انجام می شود . جهت چرخش موتور مخالف عقربه های ساعت است که از انتهای فلایویل رویت می شود . همچنین ترتیب احتراق درآنها به صورت ۴ ۲ ۶ ۳ ۵ ۱ می باشد.

پلاک موتور لودر ولوو

سرسیلندر :
سرسیلندر آنها یکپارچه ، از جنس چدن و تمام سیلندرها را پوشش می دهد . هر سیلندر دارای دو سوپاپ می باشد . هوای ورودی به طور عمودی (A) و دود به صورت افقی (B) خارج می گردد.این سوپاپ ها در یک طرف بلوک سر سیلندر قرار دارند به منظور رعایت استانداردهای موتور در کاهش آلودگی های خروجی ، سه عدد واشر آب بندی سر سیلندر بین سرسیلندر و پیستون قرار می گیرد .

سرسیلندر لودر ولوو

مکانیزم سوپاپ ها :
شرح سوپاپ ها : موتور به یک سوپاپ ورودی و یک سوپاپ خروجی برای هر سیلندر مجهز شده که برای جلوگیری از هدر رفتن روغن ( از روغن سوزی ) و کاهش مقدار هیدروکربن در خروجی قسمت بالای انتهای سوپاپ از یک اورینگ آب بندی در مقابل ساق سوپاپ ها استفاده شده است . سوپاپ ها به وسیله نیروی گریز از مرکز انگشتی ها می چرخند . روغنکاری انگشتی سوپاپ قسمتی از سیستم روانکاوی تحت فشار موتور می باشد .

سوپاپ موتور لودر ولوو

انتقال قدرت موتور و میل بادامک :

شرح تنظیم چرخ دنده موتور :
روی موتورها لودر ولوو ، در انتهای فلایویل ، چرخ دنده تنظیمی برای تنظیم میل بادامک و محور گردان ایجاد نیرو وجو د دارد . نقاط علامت گذاری شده ( در تصویر ) روی چرخ دنده های می ل بادامک و میل لنگ در تسهیل تنظیمات صحیح به کار می رود .

دنده میل سوپاپ لودر ولوو

شرح میل بادامک :
میل بادامک روی هفت عدد یاتاقان حمل می شود . سطح سایشی یاتاقانها و بادامکها به طور القائی سخت می شود .
هر یک از یاتاقانها در یک بوش قرار گرفته که به داخل بلوک سی ل ندر فشرده می شود . هر سیلندر دارای یک بادامک ورودی ، خروجی و تزریق می باشد . نگهدارنده محوری میل بادامک ، داخل درپوش پوسته چرخنده تنظیم قرار می گیرد .

میل تایپیت لودر ولوو

میل لنگ ، شاتون ، دمپرارتعاش گیر ، فلایویل
شرح میل لنگ :
میل لنگ آهنگری شده دارای وزنه های تعادل یک پارچه می باشد . دنده ای که چرخ دنده تنظیم موتور را حرکت می دهد و فلنچ مخصوص فلایویل به روش انقباض روی میل لنگ نصب می شود .

میل لنگ لودر ولوو

شرح شاتون :

شاتون که از فولاد چکش خورده ساخته شده ، به وزنه تعادل A روی یاتاقان میل لنگ مجهز می شود تا تلرانس سازنده را با در نظر گرفتن وزن و وضعیت مرکز ثقل جبران نماید . شماره های درج شده در انتهای یاتاقان میل لنگ و کپه یاتاقان میل لنگ باید مقابل هم و در یک جهت قرار گیرند و هر دو نیز دارای شماره یکسان باشند . پینهای راهنما در کپه بالایی و پایینی یاتاقا ن از چرخش محل قرارگیری یاتاقان جلوگیری می کند . پیستون باید طوری نصب شود که علامت فلایویل روی پیستون مقابل فلایویل قرار گیرد .

شاطون لودر ولوو

شرح دمپر ارتعاش گیر :

موتور لودر ولوو به طور استاندارد به د مپر ارتعاش گیر مجهز شده و دارای بدنه ای با رینگ فولادی می باشد . از آنجا که رینگ فولادی دمپر به طور مکانیکی به محفظه د مپر وصل نشده ، می تواند آزادانه بچرخد . فضای بین رینگ فولادی و محفظه دمپر با روغن غلیظ پر می شود . هنگام چرخش شفت ، پالسهای (ضربه های ) نیرو از پیستون وارد میل لنگ شده و چرخش یکنواخت رینگ فولادی منجر به گرفتن ارتعاشات می شود .

دامپر موتور لودر ولوو

پمپ روغن :
طراحی پمپ روغن ( اویل پمپ لودر ولوو ) به صورت پمپ دنده داخلی است که داخل درپوش جلوی موتور ( سینی جلو ) نصب شده است .
دنده داخلی ( ۱) روی میل لنگ قرار گرفته ( ۴) و به وسیله آن حرکت می کند . بوش عمودی فلنچ پمپ شکل بی قاعده ای است که فقط در وضعیت مخصوص ، بر روی میل لنگ ثابت می شود .

اویل پمپ لودر ولوو

  1. روتور
  2. محفظه فشار
  3. محفظه مکش
  4. میل لنگ

سیستم سوخت لودر ولوو :

شرح سیستم سوخت :
موتور لودر ولوو L90E و L120E دارای سیستم تزریقی است ، به طوریکه سوخت از طریق پمپ های تزریق که به طور جداگانه برای هر سیلندر در نظر گرفته شده ، وارد محفظه های احتراق می شود . فشار تزریق ممکن است به ۱۵۰۰bar برسد .سوخت از مخزن اولیه وارد فیلتر اولیه شده و از آنجا به و سیله پمپ و از طریق فیلتر ثانویه وارد کانال تغذیه مخصوص انژکتورها می شود . سپس سوخت ار انژکتورها و از میان لوله های فشار وارد انژکتور می شود . سوخت برگشتی از پمپ ها از راه کانال در بلوک سیلندر به طرف سوپاپ برگشت سوخت در خروجی کانال سوخت سر سیلندر جاری می شود .

سوپاپ برگشت سوخت میزان فشار سیستم سوخت را کنترل می کند . فشار باز شدن سوپاپ حدود ۳.۵bar می باشد . با بالا بودن فشار سوخت ، می توانید از پر بودن انژکتورهای واحد مطمئن شوید . پمپ سوخت لودر ولوو L120E و L90E دارای جریان بالایی است و سوخت اضافی به خنک کردن پمپها کمک می کند . سوخت بعد از عبور از شیر برگشت از راه کولر وارد مخزن می شود.

سیستم سوخت لودر ولوو

پمپ سوخت فیلتر ، صافی

شرح پمپ سوخت لودر ولوو :
پمپ سوخت رسان شبیه پمپ دنده داخلی طراحی شده و به وسیله یک تسمه ذوزنقه ای به حرکت در می آید شیر یک طرفه ( ۲ ) از برگشت سوخت به مخزن جلوگیری می کند و این عمل باعث تسهیل در روشن شدن مجدد موتور می شود .اگر لوله های سوخت ، بدون سوخت کار کند ، سیستم باید پر شده و پمپ دستی که روی محفظه فیلتر اولیه قرار دارد ، هواگیری شود . سپس شیر یک طرفه ( ۲ ) باز شده و باعث گردش سوخت در تمام مدار می شود . بدین صورت ، پمپ ها ، سوخت ، هواگیری شده و تغذیه می گردند.

پمپ سوخت لودر ولوو

شرح فیلتر سوخت :
سیستم سوخت لودر ولوو L90E و L120E مجهز به دو فیلتر می باشد . یک فیلتر اولیه ( ۱ ) با سیر آبگیر و یک فیلتر ثانویه ( ۲ ) در لوله مکش مخزن سوخت ، فیلتری با صافی بسیار ریز ( شبکه توری ) نیز وجود دارد که ناخالصی های سفت و خشن را قبل از ورود سوخت به سیستم ، جدا می کند .

شرح سوپاپ برگشت سوخت : شیر سرریز سوخت در خروجی کانال سوخت سرسیلندر قرار گرفته ، شیر مذکور فشار سیستم را کنترل می کند . با مشاهده فشار بالا ، می توانید از پر بودن سوخت پمپ ها مطمئن شوید .

فیلتر گازوئیل لودر ولوو

انژکتور ، لوله تخلیه سوخت :

شرح واحد پمپ :
پمپ های انژکتوری به وسیله میل بادامک موتور به حرکت در می آید . هر پمپ از دو قطعه اصلی تشکیل شده . قطعه پمپ ، قطعه شیر با شیر سولونوئید .
عملکرد انژکتور در چهار مرحله توضیح داده می شود :

  • مرحله پر شدن :

با پایین رفتن پیستون ، پمپ از سوخت پر می شود . از آنجا که شیر سولوئید درمسیر ولتاژ برق قرار نمی گیرد سوپاپ باز می شود . . بنابراین سوخت از کانال سوخت به طرف سوپاپ باز مکیده و از آنجا وارد سیلندر پمپ می شود .

یونیت انژکتور لودر ولوو

۱- شیر سولونوئید
۲- سوپاپ سوخت
۳- پیستون پمپ
۴- انژکتور

  • مرحله سرریز شدن سوخت :

پیستون پمپ به طرف بالا حرکت می کند و تا زمانیکه شیر سولوئید در مسیر و لتاژ برق قرار نگرفته ، سوپاپ سوخت همچنان باز باقی می ماند و سوخت از آنجا وارد کانال تغذیه می شود .

انژکتور لودر ولوو

  • مرحله تزریق سوخت :

پیستون همچنان در حال حرکت به طرف بالا است . اکنون شیر سولونوئید در مسیر ولتاژ واحد کنترل قرار می گیرد و باعث بسته شدن سوپاپ سوخت می گردد . از آنجا که سوخت نمی تواند ا ز سوپاپ عبور کند فشار سیستم به سرعت بالا می رود و باعث بالا رفتن سوزن انژکتور و در نهایت تزریق سوخت می شود . عمل تزریق سوخت تا زمان بسته بودن سوپاپ وحرکت پیستون به طرف بالا ادامه می یابد . مدت زمان تزریق سوخت بستگی به زمان پالس برقی تعیین می گردد . تعیین مدت زمان پالس برقی توسط واحد کنترل از طریق اطلاعاتی که از سیستم کنترل دریافت می کند انجام می شود .

یونیت انژکتور لودر ولوو L90E

  • مرحله کاهش فشار :

پیستون پمپ به طرف بالا حرکت می کند . وقتی موتور مقدار سوختی را که دقیقاً در آن زمان نیاز دارد دریافت کرد واحد کنترل ، پالس برق را قطع می کند . سوپاپ سوخت باز شده و سوخت دوباره به طریق کانال تغذیه برمی گردد .

انژکتور لودر ولوو L90E

خلاصه:

مقدار سوختی که توسط پمپ مکش با مقداری که به وسیله انژکتور پمپاژ می شود ، یکسان است . هنگامی تزریق سوخت انجام می شود که سوپاپ سوخت مسدود شده و فشار در سیستم بالا رود . مقدار سوخت تزریقی و زمان تزریق ، به وسیله زمان و طول مدت پالس برقی تعیین می شود .

سیستم کنترل ، واحد کنترل ( برای تنظیم زمان تزریق سوخت )

شرح واحد کنترل :

واحد کنترل الکترونیکی موتور E.ECU قسمت مرکزی و اصلی سیستم تزریق می باشد .

واحد کنترل A روی جداره میانی در قسمت بیرونی محفظه موتور لودر ولوو قرار گرفته و روی پایه هایی با ضربه گیرهای لاستیکی نصب می شود . واحد کنترل ، اطلاعات متوالی را از پدال گاز و مقداری از سنسورهای روی موتور دریافت کرده و مقدار سوخت و زمان تزریق سوخت به داخل سیلندر را محاسبه می کند . سیگنالهای کنترلی از طریق کابل های روکش دار برقی ، به پمپ ها ارسال می شود . از آنجا که واحد کنترل ، از طریق سنسور فلایویل ، دور موتور و اختلافات دور را در طی چرخش پمپ حس می کند ، اطمینان می دهد که هر یک از پمپ ها به حد کافی سوخت دریافت کرده است .واحدکنترل در صورت بروز شکل یا عملکرد نادرست یه هر دو مورد غیر عادی دیگر در سیستم ، اطلاعات و پیغامها را ذخیره می کند . حتی عملکردهای نادرست متفرقه نیز در واحد کنترل ذخیره می شود تا در زمان مناسب مورد بررسی و اقدام قرار گیرد .

ECU موتور لودر ولوو

موتور لودر ولوو به همراه مجموعه کنترل الکترونیکی

سنسورهای واحد کنترل :

۱- سنسور دور موتور ( دور میل سوپاپ ) SE2703

۲- سنسور دمای آب SE2606

۳- سنسور فشار هوا SE2508

۴- سنسور دمای شارژ هوا SE2507

۵- سنسور دمای سوخت SE2306

۶- سنسور دور موتور ( دور میل لنگ ) SE2701

۷- سنسور فشار روغن موتور SE2203

سیستم ورودی ، سیستم خروجی:

توربوشارژ :
توربوشارژ به وسیله گازهای خروجی ( دود ) که از میان محفظه توربین عبور می کند به حرکت در می آید . عبور دود سبب چرخش روتور توربین در محفظه توربین می شود . روتور کمپرسور و روتور توربین هر دو روی یک شفت قرار می گیرند . روتور کمپرسور درون محفظه ای بین صافی هوا و منیفولد ورودی موتور جای می گ یرد . هنگام چرخش روتور کمپرسور ، هوا از صافی کشیده می شود و هنگام عبور از اینترکولر ، خنک شده ، فشرده می شود و سپس با فشار وارد سیلندر موتور می گردد .

توربو شارژ لودر ولوو

سیستم خنک کننده:

موتور D6D (لودر ولوو L90E ) مجهز به سیستم خنک کننده بسته می باشد . پمپ خنک ( ۱) ، ماده خنک کننده را از طریق کولر روغن ( ۲) به موتور به اطراف بوشهای سیلندر ( ۳) به سر سیلندر ( ۴) ، در میان محفظه توموستات و سر انجام به رادیاتور انتقال می دهد .
مایع خنک کننده داخل رادیاتور ( ۶) خنک کننده و به وسیله شیلنگ ها وارد مبدل حرارتی گیربکس و در ادامه از طریق محفظه ترموستات و پمپ آن به موتور انتقال می یابد.

سیستم هیدرولیک لودر ولوو L90E

سیستم هیدرولیک لودر ولو L90E شامل اجزاء مختلف می باشد که با هم سیستم هیدرولیک را تشکیل میدهد . ( این ماشین دارای دوپمپ با سیستم کنترل ( حساس به بار) Load Sensing می باشد که روغن سیستم هیدرولیک راتامین می کنند . هر دو پمپ روغن را به بلوک مرکزی می فرستند و در آنجا به عملگرهای مختلف توزیع می گردد .
پمپ شماره ۲ روغن مورد نیاز سیستم فرمان ، سیستم هیدرولیک کار ، سیستم سرو و سیستم ترمز را تامین می کند و پمپ شماره ۳ روغن هیدروموتور فن خنک کننده را بعهده دارد.
سیستم ترمز لودر ولوو L90E توسط هر دو پمپ می تواند تغذیه نماید . شماتیک کلی اجزاء تشکیل دهنده سیستم هیدرولیک درشکل زیر نشان داده شده است .

شماتیک سیستم هیدرولیک لودر ولوو

اجزاء تشکیل دهنده سیستم هیدرولیک
۱- بلوک مرکزی
۲- هیدروموتور فن خنک کننده
۳- بلوک آکومولاتور ( انباره) ترمز کاری
۴- ترمز پارکینگ
۵- شیرکنترل هیدرولیک کار
۶- شیر کنترل هیدرولیک سرو

۷- شیرفرمان
۸- جکهای فرمان

بلوک مرکزی

روغن خروجی هر دو پمپ p1,p2 به بلوک مر ک زی فرستاده میشود و از آنجا به عملگرهای مختلف توزیع می شود .

اجزاء تشکیل دهنده بلوک مرکزی :

  1. شیر کاهنده فشار سیستم ترمز (۲۳۲۰ PSI –۱۶ MPA)
  2. شیرکاهنده فشار سیستم هیدرولیک سرو ( ۵۱۰ PSI – ۳.۵MPA)
  3. شیر محدودکننده فشار( تخلیه فشار ) سیستم فرمان (۳۱۲۰PSI-21.5MPS)
  4. اسپول ترجیحی سیستم فرمان (Priority Spool)
  5. شاتل والو انتخاب حداکثر فشار LS
  6. شاتل والو انتخاب حداکثر فشار تغذیه سیستم ترمز
  7. اوریفیس
  8. اوریفیس
  9. محل فشارگیری پمپ شماره ۳
  10. شیر تناسبی MA202 برای کنترل خط فشار LS پمپ شماره ۳
  11. شیربرقی MA502
  12. که در اثر کنترل الکتریکی فشار شارژ ترمز ، فن خنک کننده را خاموش می کند.

SE2501 – سنسور دمای هوای ورودی

SE2507 – سنسور دمای هوای شارژ

SE2606 – سنسور دمای آب خنک کاری موتور

SE210 – سنسور دمای آب خروجی رادیاتور

SE211 – سنسور سرعت فن خنک کننده

SE406 – سنسور دمای روغن گیربکس

SE906 – سنسور دمای روغن هیدرولیک

SE502 – سنسور چراغ هشدار دهنده فشار پائین ترمز

SE504 – سنسور فشار روغن شارژ ترمز که بطور برقی کنترل می شود

تصویر بلوک مرکزی لودر L90E

تشریح عملکرد بلوک مرکزی

پمپ P2

چرخ روغن پمپ P2 وارد بلوک مرکزی می شود و ابتدا سیستم فرمان را از روغن پر مینماید . وقتی که سیستم فرمان اشباع شد اسپول ترجیحی ۴ تغییر وضعیت داده و روغن را به سیستم های ترمز ، سرو و هیدرولیک کار هدایت میکند .

شیر محدود کننده فشار ۳ حداکثر فشار سیستم فرمان را به۳۱۲۰PSI)21.5MPAS) محدود میکند.اگر همه روغن تولید شده توسط پمپ P2 مورد استفاده سیستم فرمان قرار نگیرد با تغییر وضعیت اسپول ترجیحی ۴ ، سیستم ترمز از طریق شیر کاهنده فشار ۱ با فشار  ۳۲۲۰PSI 16MPAS سیستم سرو از طریق شیر کاهنده فشار ۲ با فشار ۵۱۰PSI 3.5MPA از روغن پر می شود .

باقیمانده ظرفیت پمپ P2 میتواند از طریق اتصال PW مورد استفاده سیستم هیدرولیک کار قرار گیرد .

پمپ P3

پمپ P3 به صورت الکتریکی سیستم ترمز را کنترل می کند . وقتی که فشار در سیستم هیدرولیک کار به اندازه کافی بالا نرود ، پمپ P3 با کنترل الکتریکی وارد مدار شده و کمبود روغن سیستم ترمز را جبران می کند .روغن تولید شده پمپ P3 از طریق اتصال PF به بلوک مرکزی وارد می شود و از آنجا از طریق اتصال PFF به هیدروموتور فن خنک کننده می رسد . جریان روغن توسط شیر محدود کننده فشار تناسبی MA202 کنترل می شود ، که این شیر یک فشار LS به پمپ P3 می فرستد.سیگنالی که شیر محدود کننده فشار MA202 را کنترل می کند از نوع PWMمی باشد.

اگر فشار سیستم ترمز به کمتر از ۱۲MPAS برسد، سنسور SE504 بسته میشود و سیگنالی را به V-ECU در خصوص نیاز به شارژ سیستم ترمز می فرستد . شیربرقی MA502 در همین زمان بسته میشود و جریان روغن توسط اوریفیس Ø۱mm محدود می گردد .

وقتی که V-ECU با عملکرد سنسور SE504 سیگنالی را دریافت کند ، از حالت فن به حالت شارژ ترمز (A/B) تغییر می کند و با ارسال یک سیگنال به شیر تناسبی MA202 باعث تغییر وضعیت این شیر میشود و فشاری در حدود ۱۸MPAS  را برای سیستم ترمز فراهم می کند .

وقتی که فشار در این سیستم به ۱۳.۷MPA افزایش یابد ،سنسور SE504 باز می شود، V-ECU به حالت فن برمی گردد، شیر برقی MA502 باز می شود وفن خنک کننده به دوران درمی آید وبه حالت قبل از شارژ سیستم ترمز برمیگردد.اگر سیستم نیاز به خنک کنندگی بیشتری داشته باشد، هیدروموتور فن خنک کننده جریان روغن بیشتری را دریافت میکند که در نتیجه باعث افزایش دور هیدروموتور می گردد.

اگر فشار سیستم ترمز از ۱۲MPAS تجاوز کند آکولومولاتورهای ترمز به صورت اتوماتیک شارژ می شوند . اگر فشار سیستم ترمز به کمتر از ۱۳۰۰PSI)9MPAS) افت کند ، سنسور SE502 اخطاری را روی پانل اعلام میکند .

ترمز لودرهای ولوو L90E و لودر ولوو L120E

ترمز اصلی این لودرها از نوع تر (دیسک و پلیتی غوطه ور در روغن )می باشد که در مجموعه سیاره ایخورشیدی محرک چرخها , در روی اکسل نصب شده است.

ترمز پارکینگ

ترمز پارکینگ لودر ولوو از نوع دیسکی است که در روی شفت خروجی گیربکس قرار دارد . ترمز پارکینگ به وسیله هیدرولیکی عمل می کند . فشار روغن از بلوک آکومولاتور به شیر برقی ترمز پارکینگ MA501 وارد می شود و باعث آزاد سازی ترمز می شود.

ترمز پارکینگ لودر ولوو توسط فنر عمل میکند و آن زمانی است که ماشین خاموش شو د ویا سوئیچ SW501 که در سمت چپ پانل قرار دارد ، فعال گردد.

وقتی که ماشین مجددا روشن شود ، ترمز پارکینگ به وسیله تغییر وضعیت سوئیچ SW501 از موقعیت ۱ به موقعیت ۰ آزاد می شود.نقشه هیدرولیکی صفحه بعد سیستم ترمز و ترمز پارکینگ و فن خنک کننده لودرهای L90E را نشان می دهد.

معرفی اجزاءتشکیل دهنده سیستم ترمز

  1. پمپ P2
  2. پمپ P3
  3. فیلتر روغن برگشتی
  4. بلوک مرکزی
  5. هیدروموتور فن خنک کننده
  6. شیر ترمز پدالی
  7. بلوک انباره های ترمز
  8. شیر برقی ترمز پارکینگ
  9. کولر روغن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *